2013. június 24., hétfő

CIKKAJÁNLÓ- Csonkáné Polgárdi Veronika, Dékány Judit: A Diszkalkulia Pedagógiai Vizsgálata (DPV) – Ismertető a Diszkalkulia Pedagógiai Vizsgálatáról óvodás és kisiskolás korú gyermekeknél (2. rész)

A diszkalkulia területén kiemelkedően fontos cikk jelent meg a Gyógypedagógiai Szemle 2013. évi 2. számában. Csonkáné Polgárdi Veronika és Dékány Judit bemutatja a szakma által hosszú idő óta áhított első magyar standardizált diszkalkulia diagnosztikus eszközt.

Honnan feltételezhető, hogy a szakma valóban erre várt? A 2007. évi és később a doktori kutatás keretében 2011., 2012. évben végzett kérdőíves felmérés egyik vezető igényeként jelentkezett a standardizálás szükségessége. A Magyarországon működő annó TKVSZRB-k 25%-ának válasza alapján (10 intézmény) készült diagramon látható igények két markáns elemét egyszerre elégíti ki a DPV, mely egyben standardizált és cselekedtető.
Farkasné Gönczi Rita Phd kutatás kérdőíves felmérés eredménye, 2011.
A cikk tájékoztatása alapján "a DPV olyan (gyógy)pedagógiai vizsgáló eljárás, amelyben az életkorok szerint összeállított tesztek analóg módon egymásra épülnek", mely hasonló a DEMAT (Deutsche Matematiktest) korosztályonkénti felosztásához. A DPV egységei:
  • ovi 1,
  • ovi 2,
  • 1. osztály második félévtõl 2. osztály elsõ félév végéig (1/II-2/I)
  • 2. osztály második félévtõl 3. osztály elsõ félév végéig (2/II-3/I)
  • 3. osztály második félévtõl 4. osztály elsõ félév végéig (3/II-4/I)
  • 4. osztály második félévétõl 5. osztály elsõ félévéig (4/II-5/I)
A cikk részletesen bemutatja az alsós évfolyam teszt felépítését.
Ajánlom minden érdeklődő figyelmébe a cikket a DPV alaposan kidolgozott, standardizált módszertanáról.
Elérhető a cikk az online GYOSZE felületen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése