2011. október 24., hétfő

Számtalan számérzék - diszkalkulia prevenció csecsemőkorban?

A "Csecsemőkor - Számmegmaradás, és tényleg igaz!" című előzőekben közölt bejegyzésben közölt videó folytán bizonytalan lettem, hogy a babáknak valóban ilyen nyílvánvaló képességük van a több - kevesebb megállapítására, mégha számlálni nem is tudnak, mennyiségállandóságuk bizonytalan. A főiskolai hallgatók által végzett fordítások során a következő szakirodalmi megerősítéseket találtuk:
Emory Egyetem pszchológusa, Stella Lourenco tapasztalata, hogy a csecsemők sokkal komplexebb módon szervezik ismereteiket a számokkal, a térrel és az idővel kapcsolatban, mint azt korábban gondoltuk a beszédtanulást megelőzve.Lourence állítása szerint a 9 hónapos csecsemők már érzékenyek a több, mint - kevesebb, mint kapcsolatokra számok, méretek és a tárgyállandóság körében. A mennyiségekről szerzett tapasztalatokat a világ rendezésére használjuk. (Köszönöm a fordítást Klomer Georginának)
Diszkalkulia esetén az agyi diszfunkció révén ez a téri-, idői rendszer sérül, mely által a tárgyállandóság, mennyiségállandóság, számosság területén eltérés tapasztalható.
A fenti cikk részlete alapján a diszkalkulia prevenció az iskolás kort megelőző óvodás vagy akár bölcsödés terminusban is időszerű kérdés lehet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése